tirsdag den 14. juni 2011

Fortælling med tekst og billeder

Opgave 4:
Til denne opgave har jeg arbejdet lidt videre med billederne fra min historie om Sofus. Jeg har sat billederne sammen til et dia-show i movie maker, samt at jeg har skrevet nogle få ord på billederne. Faktisk havde jeg tænkt mig at få forskellige lyde på billederne, men det lykkes ikke for mig. Jeg havde ingen tålmodighed mere, derfor har jeg valgt at sætte noget af et musikstykke på dia-showet.

"allowFullScreen" value="true">"always">type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true"
allowScriptAccess="always" width="640" height="390">


Jeg synes det er en sjov mulighed at arbejde med billeder, især når man arbejder med børn i en SFO. Man har forskellige muligheder for at lave fortællinger / historier, som børn sikkert vil kunne sig fordybe i og som de vil få glade af.

Så fik jeg også lavet en lille tændstikmands-animation i Pivot Stickfigure Animator, som jeg desværre ikke fik uploaded.
Jeg lavede først et baggrundsbillede af en trappe i Paint, som jeg senere satte ind i Pivot Stickfigure Animator. I Pivot Stickfigure Animator er tændstikmanden givet på forhånd. For at få tændstikmanden gå op ad trappen og ned igen, skulle jeg flytte rundt på de markerede punkter af tændstikmanden. Hver gang jeg flyttede armene og benene en lille smule, skulle jeg gemme billedet. Programmet sætter selv billederne sammen, så det bliver til en lille film.

1 kommentar: