søndag den 15. maj 2011

Øvelser i paint net

Opgave 1:
Collage med billeder fra Flickr
Jeg startede med at finde nogle billeder i Flickr, som jeg skulle bruge til min collage. (Billederne har jeg taget af Danielle, Gabriel, Jennz, Jemasmith, myya831, David og W.J.) Derefter ændrede jeg på billederne, så de havde samme størrelse. Dernæst kunne jeg, i paint net, sætte billederne sammen til min collage.



Jeg har taget et af de øverste billeder, som baggrundsbillede. Lavet om på størrelsen af de andre billeder og sat dem ovenpå.



Her har jeg lavet om på farverne og arbejdet med forskellige effekter.



Også her har jeg arbejdet med effekterne, men denne gang har jeg valgt at lave baggrundsbilledet om til et sort / hvidt billede.



Her har jeg arbejdet med forskellige lag.



Inden jeg gik i gang med opgaven, tænkte jeg: ”Hvordan i al verden skal jeg finde ud af det.”
Når det drejer sig om computer, er mine håndværksmæssige færdigheder ikke særlig stor.
Jeg orienterede mig først i manualen til paint net, men den blev jeg ikke klogere af. Jeg fik det ikke til at fungere.
Så spurgte jeg min søn, om han ikke ville hjælpe mig. Det ville han godt nok, men mine overvejelser angående dette: ”Jeg får intet ud af det.”
Når jeg har vanskeligheder med et eller andet på pc’en og mine børn skal forklare hvordan det virker, går det for stærkt og jeg kan ikke følge med.
På nettet fandt jeg en beskrivelse, hvordan man arbejder med dette billedbehandlingsprogram. Her blev der, helt simpelt, skridt for skridt forklaret, hvordan fremgangsmåden er. Jeg læste vejledningen, samtidig med, at jeg udførte de beskrevne skridt. Efter mange gentagelser, var jeg i stand til at løse denne opgave.

2 kommentarer:

  1. Hej Ines

    Super, at det lykkedes for dig efter mange forsøg. Jeg tror, at det er rigtigt: Man skal have lov til i ro og mag og gøre sig sine egene erfaringer - og der findes utrolig mange gode vejeldninger på nettet, så det er bare "at gå i gang" :-)

    SvarSlet
  2. Det var da et par fine billeder du har fået lavet :-)

    SvarSlet